CONTACT

CONTACT
Amruševa 19/III, 10000 Zagreb, Croatia
tel. +385 1 / 4920 717
fax. +385 1 / 4920 718
Contacts:

Mira Muhoberac President

mira.muhoberac@gmail.com, mmuhober@ffzg.hr 

Gordana Ostović Secretary General

gordana.ostovic@hrt.hr

 

HDKKT (Croatian Association of Theatre Critics and Theatre Scholars) is a professional Association established in 1976. HDKKT is a member of International Association of Theatre Critics. It has about 50 active members and 15 retired members.
From 1979 to 1992 Theatrology Library published thirty-three books and from 1992 to 1997 Actor's Booklet Prolog published eleven books in cooperation with AGM.
Since 2012 The Demeter's Award for Lifetime Achievement is awarded. First award was given to Branko Hećimović 2012, second Igor Mrduljaš in 2013, third Boris Senker in 2014, fourth Boris B. Hrovat in 2015, fifth Valtko Perković in 2016, sixth Antonija Bogner Šaban in 2017, and seventh Ljubomir Stanojević in 2018.

SPONSORSHIP

ministarstvo kulture logo Republic of Croatia Ministry of Culture

 

Program Homo theatralis Hrvatskoga društva kazališnih kritičara i teatrologa

 

Promjene izvedbenih paradigmi: održana su e-predavanja Ivane Slunjski

U okviru programa Homo theatralis, koji se održava u organizaciji Hrvatskoga društva kazališnih kritičara i teatrologa, pod vodstvom predsjednice udruge i voditeljice projekta dr. art. Mire Muhoberac, uz potporu Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, članica HDKKT-a, istaknuta plesna kritičarka i istraživačica plesne umjetnosti Ivana Slunjski održala je pet e-predavanja pod zajedničkim naslovom Promjene izvedbenih paradigmi. Pristup je predavanjima bio slobodan za članice i članove Hrvatskoga društva kazališnih kritičara i teatrologa, ali i za sve osobe koje zanima plesna umjetnost, kritika, gledanje, sudjelovanje i istraživanje. U svoja je e-predavanja (aplikacija Zoom) kolegica Ivana Slunjski uključila i istaknute članice i istaknute članove hrvatske i svjetske plesne, koreografske i zajednice plesnih kritičara, a predavanja je popratila nizom snimki i iznimno zanimljivim materijalima iz izvedbene prakse. 

Za život na našim mrežnim stranicama odabrala je treće svoje e-događanje, naslovljeno

Somatski i improvizacijski susreti u digitalnome okruženju. Možete ga pogledati i poslušati kad zaželite. Uživajte! 

1. dio https://www.youtube.com/watch?v=-SYeehQLh44 

2. dio https://www.youtube.com/watch?v=sbcr-slbQvM

3. dio https://www.youtube.com/watch?v=sGmKLGDePtw

Prvo održano e-predavanje

Od scene do ekrana: izvedbenost u uvjetima pandemije, aktualni primjeri plesne scene

  1. veljače 2021. (utorak) u 18 sati

https://us04web.zoom.us/j/73308462686?pwd=ZDZwSmxpYlNsVlFJck9zUVJyRjU4UT09

Kako trenutačna situacija utječe na umjetničke izbore? Koji oblici dobivaju na vidljivosti? Što je s koreografskim praksama koje ustraju na bivanju i izvođenju u zajedničkome, fizičkom izvedbenom prostoru? Kako supostoje izvedbeni formati koji pretpostavljaju izvođača i gledatelja u istome prostoru i internetske izvedbe koje usvajaju raznomjesnost, proširujući izvedbeni prostor konceptualno? Je li i dalje riječ o plesnoj umjetnosti ili je posrijedi medijska umjetnost koja u širemu smislu tematizira ples?

Drugo održano e-predavanje

Radni proces kao izvedba: dijeljenje prakse i prakse dijeljenja

  1. veljače 2021. (utorak) u 18 sati

https://us04web.zoom.us/j/73221795947?pwd=QWEwc2l0MkltanBsZmJ6cmVKZ2Q5dz09

Posljednjih godina učestale su koreografske strategije kojima je u žarištu rastvaranje procesa rada, odnosno razmjena koreografskih znanja i vještina. Prednost se daje propitivanju različitih oblika izlaganja, koncepata i izvedbenih procesa, bez pritiska da predstavljene zamisli rezultiraju finalnim izvedbenim produktom, te se uspostavljaju novi modeli refleksije o umjetničkome radu. Pritom se naglašava važnost međusobne potpore i zajedništva. Kakva je u tome uloga gledatelja, koliko je uključen u takva događanja? Koliko se otvaranjem procesa umjetnik zatvara u postojeće mreže suradnika s kojima dijeli slična uvjerenja? Utječu li na umjetničke procese refleksija i vrednovanje izvan kruga samih umjetnika?

Treće održano e-predavanje

Somatski i improvizacijski susreti u digitalnome okruženju

  1. ožujka 2021. (utorak) u 18 sati

https://us04web.zoom.us/j/75536577211?pwd=bmw4em5NaXZKQ0Q0UkdEMUttWlNFdz09

Premda se čini paradoksalnim, prakse koje u osnovi pretpostavljaju tjelesni kontakt s drugim izvođačem ili barem bivanje u istome prostoru u okolnostima pandemijske beskontaktnosti iznimno su zastupljene. Somatski pristup pozornost svraća na svijest o tijelu u njegovoj cjelovitosti te kao dijelu veće cjeline prožete biološkim, društvenim, emocionalnim i drugim odnosima, dok je improvizacija poligon za propitivanje mogućnosti i ograničenja tijela te umjetničke i društvene interakcije. Dodir kao koreografski alat i izražajno sredstvo u digitalnome okruženju razmotrit ćemo na primjerima kao što su participativni iskustveni format Sesija o dodiru kolektiva Zdruhestrany / mimOos (Sonja Pregrad), somatska mreža Somahut (Zrinka Šimičić Mihanović) i dr.

Četvrto održano e-predavanje

Durativne izvedbe

  1. ožujka 2021. (utorak) u 18 sati

https://us04web.zoom.us/j/77951579238?pwd=ZGo1WDFIOWZUTEFUaEVOblZKTnZDUT09

Što donose durativne plesne izvedbe posredovane internetom, kakve su pedesetosatni Encounters Alexandera Gottfarba ili jedanaestosatna Utopija produženog ovdje i sada Sonje Pregrad, ako njihovu dugotrajnost supostavimo beskonačnosti interneta? Mogu li zadržati ionako raspršenu pozornost prosječna internauta? Kako se aktivira koreografija koja pregovarajući s promatračem/svjedokom „proširujeˮ vrijeme i prostor u nastojanju da se propita njezina političnost ako se kolektivno iskustvo bivanja u zajedničkome prostoru zamijeni pojedinačnom relacijom prema virtualnome prostoru pretpostavljena zajedništva? Kako djeluju durativni koreografski mehanizmi ako nam izmiče mogućnost sagledavanja cjelokupne izvedbe?

Peto održano e-predavanje

Što s plesnom kritikom u doba post-svega?

  1. ožujka 2021. (utorak) u 18 sati

https://us04web.zoom.us/j/74789032407?pwd=b01rV2Q2b2l5MUtLVk9zcFRKeit5dz09

Mijenja li se plesna kritika dovoljno brzo da adekvatno odgovori brzim mijenama umjetnosti? Kako se mijenja optika s obzirom na medij izlaganja/izvođenja plesne izvedbe? Možemo li u analizi internetskih izvedaba u domeni plesa primjenjivati iste alate kao u analizi plesne izvedbe na sceni? Kako kritički pristupiti umjetničkim iskazima koji ustraju na procesnosti umjesto na dovršenju izvedbenoga djela ili onima koji zamućuju granice između izvedbe i refleksije o izvedbi? Kakvu kritiku zahtijeva postplesna, postinternetska, postpandemijska umjetnost?